Jihovýchodní obchvat města Holešova

Projektové práce jihovýchodního obchvatu Holešova (II/490) začaly v roce 2004. Práce na stavbě se rozběhly v květnu roku 2012 (podpis smluv 3. května 2012). Obchvat propojuje silnice II/490 na kruhovém objezdu u Martinic, protíná silnice na Přílepy a Žopy a napojuje se před Dobroticemi na silnici II/438 směřující do Bystřice pod Hostýnem. S napojením na plánovanou R49 bude přibližně 4 km dlouhý. Podle sčítání dopravy v roce 2010 bude potřeba, nejen po dostavbě R49.

Při stavbě byla uzavřena silnice na Dobrotice a objízdná trasa pro auta do 7,5 tuny vedla přes Tučapy, Prusinovice, ta větší musela objíždět přes Hulín, Přerov a Hranice. Vytvoření těchto tras, opravy povrchů a pokládka živičných koberců v nejvíce poškozených úsecích stála v rámci rozpočtu stavby obchvatu téměř osm milionů korun, z toho jen dopravní značení objížděk přišlo asi na 1,2 milionu. Smluvní cena za celou stavbu obchvatu činí 291,6 milionu korun. Ze 75 % je spolufinancována z evropských fondů v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. Jde o největší investiční stavbu v historii Ředitelství silnic Zlínského kraje.

podzim 2012

léto 2013

25. srpna 2013 proběhl Den otevřených dveří a v pátek 30. srpna začali motoristé po novém obchvatu jezdit v obou směrech. Plný provoz s otevřením sjezdu do Partyzánské ulice bude umožněn na přelomu října a listopadu 2013. Dílčí dokončovací a terénní práce budou na stavbě obchvatu pokračovat až do jara 2014 (viz článek na Holešov.cz).

závěr

Odkazy do internetu:

zpět na úvod nahoru

hostuje u blueboard hostingu
pracuje na redakčním systému Wordpress
vytvořil Ladislav Drábek © 2006 - 2017

dále zde najdete (nevím kudy kam - Mapa webu):